Friday, May 9, 2008

Jesus loves Amimoto-san イエスさまがあみもとさんを愛している

His name is Amimoto. He's 53 and he has no children. He's been living on the streets in Hiroshima city for more than 20 years. He is kind. While we were talking today, he held his umbrella over me because it was raining. He even complimented my Japanese, although I am sure he was just being polite. He doesn't drink, but he does enjoy his cigarettes. He doesn't like music very much. He likes to read. Perhaps he'd be interested in a Bible the next time I see him. Please pray with me for Amimoto and the other homeless people in Hiroshima.

かれがあみもとさんです。五十三さいです。子供がいません。二十年ぐらいから、広島の度尾りに住んでいました。親切な人です。しゃべた時に私のうえのに傘をさしました。かれが私の日本語を賛辞をしたのですが私の日本語がへたです。礼儀正しかった。お酒のまないのですが煙草をすうことがすきです。あまり音楽がすきじゃないですけど、本を読むことがすきです。たぶん、聖書が読みたいです。あみもとさんとホームレスの人のためにおいのりしましょう!

No comments: